MladáBoleslavDnes.cz
MladáBoleslavDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Asistenční systémy ve vozech ŠKODA pomáhají, varují a aktivně chrání

15.07.2020
MLADÁ BOLESLAV - Automobily ŠKODA se řadí k nejbezpečnějším ve svých segmentech. Důvodem je největší nabídka moderních asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou už součástí standardní výbavy. Zavedení nových a pokročilých systémů je dalším důkazem toho, že ŠKODA u bezpečnosti a komfortu jízdy nenechává nic náhodě: pomáhají řidiči, opticky a akusticky jej varují a v případě ohrožení aktivně zasáhnou.
Foto: skoda-storyboard.com
Nová ŠKODA OCTAVIA definuje ve své třídě zcela nová měřítka v oblasti bezpečnosti. Některé asistenční systémy v nové generaci bestselleru značky se ve vozech ŠKODA objevují poprvé, jiné byly dále zdokonaleny a nabízí rozšířenou funkčnost. Potřebná data a informace přitom systémům dodává až 20 různých senzorů. Premiéru má nový asistent pro vyhýbací manévr, který při hrozící kolizi s chodcem, cyklistou nebo jiným vozem řidiče aktivně podpoří tím, že posilovač řízení usnadní kontrolovaný úhybný manévr. Rovněž nový asistent při odbočování na křižovatkách při odbočení doleva včas identifikuje vozidla blížící se v protisměru a řidiče před nimi varuje. Je-li to nutné, vůz dokonce automaticky zastaví, aby tak zabránil srážce. Užitečnou novinkou je navíc varování při vystupování, které posádku vozu při otevírání dveří varuje před vozidly nebo cyklisty blížícími se zezadu, které rozpozná až na vzdálenost 35 metrů. Novinkou na palubě je funkce Místní dopravní informace. Automaticky upozorňuje řidiče na překážky silničního provozu v bezprostředním okolí vozu - například na konec kolony.

Inovativní asistenční systémy pro ještě větší bezpečnost a jízdní komfort
Od podzimu bude pro model OCTAVIA k dispozici také Panoramatický kamerový systém, který při parkování a couvání poskytuje přehled o dění v bezprostředním okolí vozu. Čtyři kamery zabírají oblast 360 stupňů kolem vozu a ta je zobrazena na centrálním displeji v kokpitu vozu. Asistent změny jízdního pruhu na vzdálenost až 70 metrů rozpozná vozy blížící se zezadu nebo ve slepém úhlu. Varování pak má podobu světelného signálu na vnitřní straně vnějšího zpětného zrcátka. Pokud řidič i přesto zapne znamení o změně směru jízdy, systém aktivně zasáhne korekcí řízení, aby zabránil kolizi při přejíždění z pruhu do pruhu na dálnicích nebo silnicích pro motorová vozidla. Příspěvkem pro zlepšení bezpečnosti ve městě je Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů. Rozpoznává vozy, cyklisty a chodce pohybující se před vlastním vozem. Systém varuje opticky a akusticky a v kritických situacích iniciuje brzdění, aby aktivně zabránil srážce.

Nová prediktivní funkce Adaptivního tempomatu zpracovává údaje z kamery v čelním skle a data z navigačního systému a předvídavě upravuje rychlost podle průběhu trasy. Nový Adaptivní tempomat spolu s vylepšenou verzí Rozpoznávání dopravních značek, Adaptivním vedením v pruhu, které nově rozpozná i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně, Nouzovým asistentem, automatickým parkováním (Park Assist) a Asistentem změny jízdního pruhu tvoří komplexní paket Asistovaná jízda 2.0. Vůz s tímto paketem tak splňuje definici druhého stupně autonomní jízdy. Asistovaná jízda 2.0 také pomocí Detekce držení volantu (HoD; Hands-on Detect) minimálně každých 15 s kontroluje, zda má řidič neustále ruce na volantu, a v případě zdravotní indispozice řidiče dokáže zjistit, že již vozidlo nikdo neovládá. Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém vůz jede, začne brzdit až do úplného zastavení.

Moderní systémy z vyšších segmentů i ve třídě kompaktních vozů
Kompaktní modely SCALA a KAMIQ mají ve standardní výbavě Asistenta udržení jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzové brzdy. Asistent udržení jízdního pruhu využívá kameru v čelním skle k identifikaci okrajů vozovky a dopravního značení. Systém varuje řidiče před neúmyslnou změnou směru jízdy a automaticky zasahuje do řízení, aby vůz udržel v jízdním pruhu. Radarový Front Assist sleduje odstup od vozu před sebou a varuje řidiče před hrozící kolizí. V případě nouze zahájí asistent automatické brzdění. V rozsahu od 5 do 60 km/h systém rozpoznává i cyklisty a chodce.

Četné bezpečnostní a asistenční systémy, obvyklé ve vozech vyšších tříd, jsou navíc k dispozici na přání. Patří mezi ně adaptivní tempomat nebo Asistent změny jízdního pruhu s integrovaným systémem Rear Traffic Alert. Ten řidiči pomáhá při vycouvání z parkoviště. Asistent upozorní na objekty v okolí zádi vozu a zachytí i vozidla blížící se z boku rychlostí až 70 km/h. Pokud řidič nezareaguje ani na optické, ani na akustické signály, zahájí Rear Traffic Alert automaticky nouzové brzdění. Komfortní podporu při parkování navíc nabídne Parkovací kamera vzadu. Integrovaná funkce manévrovací brzdy Manoeuvre Assist rozpozná překážky před a za vozem a v případě potřeby vůz automaticky zabrzdí. Další užitečnou součástí volitelné výbavy je Rozpoznání únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce a asistent dálkových světel.
Zdroj: Škoda AUTO
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Nové štítky na přejezdech posílí bezpečnost a pomohou v lepší identifikaci místa

Správa železnic začíná používat nové reflexní štítky s čísly přejezdů, které jsou lépe viditelné. V rámci pilotního projektu jimi osadí více než dvě desítky křížení ve Středočeském, v Plzeňském a Karlovarském kraji. Cílem je zlepšit identifikaci ...

ŘSD: Upravená světelná křižovatka na silnici I/16 u Řepova je uvedena do provozu

Na silnici I/16 u Řepova na Mladoboleslavsku uvedli silničáři do plného provozu upravenou světelnou křižovatku. Ta je teď zejména díky prodlouženým př ...

Středočeský kraj chce finančně podpořit místní akční skupiny v celém kraji a rozvoj podnikání

Kraj plánuje finančně podpořit Krajské sdružení Národní sítě Místních akčních skupin Středočeského kraje a rozvoj podnikání ve vybraných obcích. Obce ...

Od neděle 9. června 2024 dojde k letním změnám jízdních řádů regionálních vlaků ČD

V neděli 9. června vstoupí v platnost pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. Ve většině regionů dojde jen k dílčím změnám, které zlepší nabíd ...

Znepokojivý průzkum: Děti ve Středočeském kraji tráví na internetu průměrně 5 hodin denně

Děti ve Středočeském kraji jsou na internetu průměrně 5 hodin denně. Se závislostmi i šikanou bojuje dostupná primární prevence. Oproti tomu jsou v kr ...





Čtvrtek 13.6.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes