MladáBoleslavDnes.cz
MladáBoleslavDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Motory generace Evo nového vozu ŠKODA FABIA mají nižší spotřebu a umožňují tak delší dojezd

13.08.2021
MLADÁ BOLESLAV - Větší výběr, širší výkonové spektrum a ještě vyšší efektivita: Čtvrtá generace modelu FABIA nabízí čtyři úsporné benzinové motory nové generace Evo koncernu Volkswagen. Pohonné jednotky pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k) a splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50litrovou nádrží, kterou FABIA nabízí poprvé, činí dojezd v režimu WLTP u tříválcových motorů více než 900 km. Tato nádrž je dostupná na přání stejně jako paket pro špatné cesty se světlou výškou zvýšenou o 15 mm nebo sportovní podvozek s tužším naladěním a o 15 mm sníženou světlou výškou.
Foto: skoda-storyboard.com
Nová ŠKODA FABIA nabízí čtyři benzinové motory generace Evo koncernu Volkswagen, které splňují emisní normu Euro 6d. Agregáty 1,0 MPI o výkonu 59 kW (80 k) a 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvýkonnější motorizací nového vozu FABIA je čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Většina motorů a všechny převodovky nového vozu ŠKODA FABIA jsou vyráběny v České republice - motory 1,0 MPI a 1,0 TSI a manuální převodovky v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, sedmistupňové automatické převodovky pak v závodě Vrchlabí. Všechny pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40litrovou palivovou nádrží. V kombinaci s 50litrovou nádrží dostupnou na přání, kterou je FABIA vybavena poprvé, činí dojezd v režimu WLTP u tříválcových motorů více než 900 km.

Nižší spotřeba a emise motorů Evo díky mnoha novým detailním úpravám


Vlivem četných detailních vylepšení má tříválcový motor MPI současné generace Evo nižší spotřebu i emise a zároveň vyšší výkon. Klikový mechanismus včetně pístů a pístních kroužků prošel optimalizací pro snížení třecích ztrát. Okruh s chladicí kapalinou byl v oblasti hlavy a bloku motoru modifikován pro dosažení vyšší účinnosti chlazení válců, spalovacích prostorů a integrovaného výfukového potrubí. Motor MPI navíc využívá Atkinsonův spalovací cyklus, při němž se sací ventily uzavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž je z válce vytlačována část nasáté směsi zpět do sacího potrubí. Tím se snižuje kompresní poměr, což pomáhá snižovat spotřebu paliva. U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců hliníkového bloku motoru nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření a tím optimalizuje spotřebu paliva i emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru se také redukuje tepelné namáhání motoru. Tříválcové přeplňované motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a využívají Millerův spalovací cyklus, který snižuje spotřebu. Turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček motoru a zároveň snižuje emise. Novou vrcholnou motorizací modelu FABIA je čtyřválcový motor 1,5 TSI, který má rovněž vrstvu nanášenou pomocí plazmy, pracuje se vstřikovacími tlaky až 350 barů a je vybaven aktivním řízením válců (ATC). Tento systém v případě malé zátěže motoru automaticky vypíná oba prostřední válce - což řidič téměř nepostřehne - a snižuje tak spotřebu a emise CO2.

Paket pro špatné cesty a sportovní podvozek jako další dvě verze na přání


Nová ŠKODA FABIA nabízí kromě standardního podvozku také další dvě verze na přání. Paket pro špatné cesty obsahuje specifické pružiny i tlumiče a dodatečnou ochranu podvozku. Světlá výška vozu je zvýšena o 15 mm. Sportovní podvozek nabízí odlišnou charakteristiku odpružení o 15 mm sníženou světlou výškou, díky které je jízda dynamičtější.

Zdroj: Škoda AUTO
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Zkapacitnění světelné křižovatky na silnici I/16 u Řepova na Mladoboleslavsku se drží harmonogramu

Práce na zkapacitnění vytížené světelné křižovatky na silnici I/16 u Řepova na Mladoboleslavsku pokračují podle stanoveného harmonogramu. Stavba i nadále omezuje dopravu v místě pouze částečně. Úplné zprovoznění křižovatky plánuje ŘSD příští ...

VZP: Dobrou zprávou z oblasti prevence je rostoucí účast na screeningových programech

Klíčovou roli v úspěšnosti léčby onkologických onemocnění hraje včasný záchyt nemoci. Dobrou zprávou proto je rostoucí počet návštěvníků u všech třech ...

Střední Čechy pouští k vodě novou kampaň. Pomocí dvojsmyslu láká na letní dovolenou u vody

Pod názvem Pustit k vodě dnes představila Středočeská centrála cestovního ruchu nový turistický produkt zaměřený na aktivní pobyt u vody i na vodě ve ...

Více než 30 milionů korun míří na podporu malých obcí Středočeského kraje

Radní včera schválili 64 žádostí o dotaci na rozvoj malých obcí do 2000 obyvatel. Největší dotace míří na intenzifikaci ČOV Měšice (1 999 000 Kč). Zám ...

Aplikace PID Lítačka představuje unikátní vyhledávač tras nové generace

Aplikaci PID Lítačka pro cestování v Praze a Středočeském kraji využívají každý den stovky tisíc lidí. Představuje tak nepostradatelný nástroj pro kaž ...





Úterý 28.5.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes