MladáBoleslavDnes.cz
MladáBoleslavDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

ŠKODA ENYAQ iV s ještě delším dojezdem a komfortem díky novému softwaru ME3

25.02.2022
MLADÁ BOLESLAV - Nový software prodlužuje maximální dojezd čistě elektrické řady vozů ŠKODA ENYAQ iV, zkracuje dobu nabíjení, zvyšuje komfort a optimalizuje provoz. V modelech ENYAQ COUPÉ iV vyráběných od února 2022 používá ŠKODA novou verzi softwaru ME3, která bude nainstalována i ve všech nových vozech ŠKODA ENYAQ iV. Modely ENYAQ iV, které již byly dodány zákazníkům, budou na novou verzi softwaru bezplatně aktualizovány při návštěvě servisu v druhé polovině roku 2022. Další informace o aktualizaci na novou verzi softwaru budou zákazníkům zpřístupněny v nejbližší době.
Foto: skoda-storyboard.com
Spolu s uvedením nového modelu ENYAQ COUPÉ iV optimalizuje ŠKODA AUTO pro vozy modelové řady ENYAQ iV s čistě bateriovým pohonem také jejich software. Verze softwaru ME3 nabízí rozsáhlé aktualizace v oblasti funkcí, ovládání a designu infotainmentu, virtuálního kokpitu a head-up displeje. Kromě toho se ve vylepšené podobě představují i online služby ŠKODA Connect. Inovace v oblasti správy baterie zajišťují vyšší nabíjecí výkon, kratší dobu nabíjení a delší dojezd. Stejně jako nový ENYAQ COUPÉ iV dostane vylepšený a optimalizovaný software i SUV varianta modelu ENYAQ iV. V druhé polovině roku 2022 budou moci nový software využívat i vozy ENYAQ iV, které jsou již v rukou zákazníků. Při návštěvě servisu budou totiž bezplatně aktualizovány na nejnovější verzi softwaru.

Nový systém ochrany baterie ji chrání a prodlužuje její životnost


Díky novému softwaru ME3 může řidič pomocí tlačítka na centrálním displeji infotainmentu aktivovat nový systém ochrany baterie. To znamená, že při dalším nabíjení se baterie nabije maximálně na 80 %. Systém také snižuje rychlost nabíjení stejnosměrným proudem (DC) a maximální nabíjecí výkon, aby se zabránilo výkonovým špičkám. Pomocí těchto opatření, podobným úspornému režimu ve smartphonu, lze baterii šetřit a prodloužit její životnost. V případě potřeby je však samozřejmě vždy k dispozici plná kapacita akumulátoru a maximální rychlost nabíjení. Současně byla upravena nabídka "Nabíjení" v infotainmentu. Grafika nabíjení a dojezdu nyní zahrnuje také zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení.

Nový jízdní režim pro verze s pohonem všech kol, ještě snazší plánování zastávek pro nabíjení


Verze vozů ENYAQ iV s pohonem všech kol nyní nabízejí nový jízdní mód. Režim "Traction" je určen pro jízdu na nezpevněných komunikacích nebo na kluzkém povrchu a nabízí stálý pohon všech kol při rychlosti do 20 km/h. Mimo jiné upravuje systém regulace prokluzu kol (ASR) tak, aby ASR méně zasahovalo při rozjezdu. Usnadněno je také ovládání nabíjení. V navigačním systému lze například jednoduše pomocí tlačítka "Přidat" do aktuální trasy integrovat alternativní nabíjecí stanici. U všech plánovaných zastávek na nabíjení je podrobně uvedena zbývající kapacita baterie a plánovaná doba nabíjení.

Vylepšené zobrazení virtuálního kokpitu a head-up displeje


Nový software zahrnuje také vylepšené zobrazení údajů na virtuálním kokpitu a head-up displeji. Zobrazení objektů v okolí vozu je intuitivnější a úroveň nabití baterie se nyní kromě příslušného symbolu stavu nabité baterie ukazuje i v procentech. Head-up displej nyní zobrazuje také aktuální úroveň nabití baterie a kromě jiného i trojrozměrné zobrazení vzdálenosti do cíle. Jízdní data lze zobrazit samostatně na pravé straně virtuálního kokpitu.

Delší dojezd díky vylepšenému tepelnému managementu


Regulace teploty akumulátoru začíná již při nižších teplotách než doposud a neustále se upravuje. Tím se trakční baterie rychleji dostane do ideálního teplotního rozmezí a déle v něm setrvá. To zajišťuje delší životnost, optimalizovaný výkon a účinnější rekuperaci, a tím i vyšší maximální reálný dojezd. ENYAQ COUPÉ iV 80 dokáže ujet v cyklu WLTP až 536 km a ENYAQ COUPÉ iV 80x se dvěma elektromotory zvládne 516 km.

Vyšší nabíjecí výkon a kratší doba nabíjení


Modelová řada ENYAQ iV nabízí širokou škálu možností nabíjení. Například pomocí střídavého proudu a kombinované zásuvky pro nabíjení (CCS) z domácích wallboxů ŠKODA iV Charger proudí do baterie elektrický proud o výkonu až 11 kW, který 62 kWh baterii nabije z 10 na 80 % kapacity za 6 hodin a 15 minut a 82 kWh baterii za 7 a půl hodiny. Maximální flexibilitu nabízí univerzální nabíječka iV, což je přenosné nabíjecí zařízení s vyměnitelnými konektory. S adaptérem CEE lze nabíjet také v zásuvkách 400 V s výkonem až 11 kW, zatímco adaptér Schuko umožňuje nabíjení z domácích 230 V zásuvek. Při nabíjení stejnosměrným proudem mají nyní vozy s 62 kWh baterií díky novému softwaru nabíjecí výkonu až 120 kW, modely ENYAQ iV s větší 82 kWh baterií až 135 kW. To znamená, že na veřejné nabíjecí stanici o výkonu 50 kW trvá proces nabíjení z 10 na 80 % kapacity 55 minut (pro 62 kWh baterii) nebo 70 minut (pro 82 kWh baterii). Na rychlonabíjecí stanici potřebují modely ENYAQ iV 60 s nabíjecím výkonem 120 kW a ENYAQ iV 80x s větší baterií a nabíjecím výkonem 135 kW na takové nabíjení 35 minut.

Další zvýšení komfortu díky novému softwaru


Nový software nabízí také vylepšenou podporu při parkování díky zvýšenému jasu a kontrastu displeje zadní parkovací kamery. Ovládací tlačítko Travel Assist na pravém rameni multifunkčního volantu nyní reaguje i na opakované stisknutí. Slouží k přepínání mezi dvěma úrovněmi asistenčních systémů, například mezi adaptivním tempomatem (ACC) a Travel Asist, když vůz nejede po dálnici, a mezi ACC a Travel Asist s asistentem pro změnu jízdního pruhu, když ENYAQ iV jede po dálnici.

Zdroj: ŠKODA Auto
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

V loňském roce zaplatila VZP za léčbu hemofilie téměř miliardu korun

Hemofilie je vzácné dědičné onemocnění, které se projevuje poruchou srážlivosti krve. Vloni se s ním léčilo 1326 klientů VZP (dvakrát více mužů). Léčba hemofilie patří k těm nejnákladnějším, VZP za ni v loňském roce zaplatila rekordních 989 milionů ...

Přestavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy postoupila do středního dělícího pásu dálnice D10

Komplexní přestavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy na dálnici D10 v km 46 pokračuje další fází. V těchto dnech se práce rozjely také ve středním dě ...

Škoda Superb nyní dostupná s dalšími pohonnými jednotkami včetně nového plug-in hybridu

Mladá Boleslav - Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI ...

Nová aplikace MyŠkoda spojuje několik nových funkcí v jedné aplikaci pro lepší zákaznický zážitek

Mladá Boleslav - Aktualizovaná aplikace MyŠkoda nyní slouží jako jednotná platforma pro majitele všech současných kompatibilních modelů Škoda. Nabízí ...

Všejanská spojka zrychlí spojení mezi Prahou a Mladou Boleslaví

Správa železnic vybrala projektanta takzvané Všejanské spojky, která propojí Milovice s tratí z Nymburka do Mladé Boleslavi. Zhotovitelem projektové d ...





Neděle 21.4.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes