MladáBoleslavDnes.cz
MladáBoleslavDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Ministerstvo dopravy chce likvidovat regionální tratě. S kraji to ale neprojednalo

18.02.2021
Pozměňovací návrh k novele drážního zákona, který prochází druhým čtením v Poslanecké sněmovně povede k praktické likvidaci regionálních tratí se slabším provozem. "Spousta obcí bojuje dlouhá léta za údržbu a zachování lokálních tratí sloužících jejich obyvatelům. Takzvané ?zakonzervování trati", jak o něm mluví pozměňovací návrh, by ale znamenal jejich faktický konec," říká radní pro oblast veřejné dopravy Středočeského kraje Petr Borecký (STAN).
Foto: kr-stredocesky.cz
Podle projednávaného návrhu stačí, aby se zachoval železniční spodek (násep a propustky). Štěrkové lože, pražce a kolejnice mohou být odstraněny. "K obnově ?zakonzervovaných" tratí tak již evidentně nikdy nedojde," konstatuje Petr Borecký. Ten zároveň dodává, že o "zakonzervování" bude moci Správa železnice rozhodnout sama, pokud na trati ročně jezdí méně než 1500 osobních vlaků nebo méně než 12 nákladních. "Stačí přitom, aby byla splněna jen jedna z podmínek," zdůrazňuje.

Tento návrh drážního zákona, včetně pozměňovacího návrhu poslance Martina Kolovratníka (ANO) nebyl ze strany Ministerstva dopravy ČR projednán se Středočeským krajem. "Považujeme to za zásadní problém, neboť Středočeský kraj je majoritním objednatelem regionální železniční dopravy a nachází se na našem území velké množství lokálních tratí," říká dále radní pro oblast veřejné dopravy. Podle něj se to týká zejména obcí na Rakovnicku, v Posázaví nebo na Kutnohorsku.

"Nejde však jen o Středočeský kraj, tento návrh nebyl projednán s žádným z krajů. Ačkoli rozumíme tomu, že je nutné vést debatu o optimalizaci velmi husté železniční sítě v ČR, která není v tomto rozsahu rozumně udržitelná, nelze toto řešit od stolu bez projednání s objednateli veřejné dopravy, kterými jsou u lokálních tratí kraje," namítá Petr Borecký. V konečném důsledku by podle jeho slov takové rozhodnutí mohlo vést k výraznému zhoršení dopravní obslužnosti zejména u menších obcí. "Pro Středočeský kraj je navíc nepřijatelné, že je taková zásadní věc tlačena formou pozměňovacího návrhu bez vedení řádné diskuse o dopadech těchto opatření," uzavírá.

K omezování lokálních tratí docházelo zejména na počátku devadesátých let 20. století po privatizaci některých železničních tratí. Mnohé obce však lokální trati udržely, aby zajistily dopravní obslužnost pro své obyvatele. Nyní by však Správa železnice mohla trať prakticky zrušit bez jejich vědomí a souhlasu.
Zdroj: Středočeský kraj
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

VZP: Pacientů s HIV přibylo, Česko je nadále zemí s nízkým počtem pacientů

Vloni přibylo 676 nových případů infekce HIV u pojištěnců VZP. Za léčbu 2800 pacientů pojišťovna vloni zaplatila více než 500 milionů korun, nejvíce za uplynulých 5 let. Nakažení mají přístup ke stále modernějším lékům, které jim umožní žít kvalitní ...

Blíží se advent a s ním i tradiční vánoční vozidla MHD, letos rozsvítí 17 českých měst

Dopravní podniky v sedmnácti městech České republiky zpestří svým cestujícím adventní čas speciálně vyzdobenými vozy. Vánoční atmosféru v ulicích dola ...

Škoda Auto zahájila celosvětovou proměnu svých dealerství v novém korporátním designu

MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto zahájila uvedení nového firemního designu ve svých dealerstvích. Postupně se promění 4 000 showroomů po celém světě. Zcela ...

Středočeši významnou většinou zvolili Jana Skopečka předsedou středočeské ODS i lídrem pro krajské volby 2024

Středočeští občanští demokraté na svém sněmu v sobotu 25. listopadu opětovně potvrdili významnou většinou (103 delegátů z přítomných 115) Jana Skopečk ...

Škoda Auto spouští službu Pay to Fuel pro snadnou platbu za tankování přímo z vozu

MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto dále rozšiřuje paletu digitálních služeb a uvádí službu Pay to Fuel. Po natankování mohou řidiči provést platbu kreditní/d ...





Pátek 1.12.2023
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes